vrijdag 31 mei 2013

Dag 4: tijd voor het Boersma lied

Je weet vast nog wel hoe het gaat. Wat een geweldige mental coach is dat!!! Elke 4 uur stipt bliept de iridium met een sms van Henk met de posities van alle boten om me heen en een 'zettemop'! Dat werkt echt geweldig om jezelf in de wedstrijd te houden. Dankjewel maat, je houdt me aan de gang. Vanmorgen na je blieb meteen m'n bed uit, genua 2 vervangen voor de 1 en de genaker klaargelegd, boom eruit, dus als de wind draait kan ie erop. Wind valt tot nog toe niet tegen, heb nu 9 knopen ware wind en loop tussen de 7 en 7,4 op zo'n 50 schijnbaar. Lekker bootje.

Vannacht twee keer door mijn wekker heen geslapen, niet lang, maar toch, ik voel me niet moe, maar slaap als een os blijkbaar. Het barst hier nog van de scheepvaart. Altijd wel iemand op de ais en nu 2 carriers in zicht. Vannacht nog half uur zitten kletsen met een schip dat hier wat lag te dobberen en reparaties uit aan het voeren was. Tijd voor de sceaming meanie dus, das een alarm van 120db als het moet, een ding voor Amerikaanse truckers, die houden niet van half werk blijkbaar.

Eenzaam? Het wil maar niet lukken, het is geweldig hier. Vanmorgen zitten janken van geluk, en das lang geleden kan ik je vertellen. Stralende zon, de Dijk knetterend hard op de radio (je moet weten, we hebben een geweldige stereo hier). Koppie koffie, lekker brood met een stukkie oude kaas van Ko (of is het Co.?). Heerlijk lopend bootje en wetende en voelende dat jullie allemaal bij me zijn. In een volle kantine kan je eenzamer zijn dan hier.

Genoeg gebazeld. Ga maar eens' wat extra ogen maken om de dieseltankjes vast te sjorren, over een paar dagen 35 knopen halve wind raggen, nu al zin in:-) maar dan moet die diesel liefst wel op zijn plek blijven. De enige die hier van diesel houdt is de Yanmar en voor de rest niemand. Wel geweldig trouwens om een waterdicht schot te hebben. Ik heb gewoon het luik dichtgetrokken en weg was de diesellucht. Vanmorgen de hele voorpiek uitgesopt en nu is ie weer tintelfris. Eerst maar is een gribbie halen. Tot zover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten