dinsdag 11 juni 2013

nacht en berichten

Ben weer lekker de hele nacht tegen windkracht zes in aan het hakken, maar om 1300 is het ergste voorbij en morgen hebben we weer wind mee, dat aan de wind in windkracht veel is niet mijn hobby. Varen nu onder trippel rif en genua 3 (=gereefde 2). Gaat wel. Ben een beetje aan het tacken om de beste boeg te vinden. Nu over BB naar het zuiden, vanmiddag om een uur of 1600 weer terug lijkt goed en dan naar de kust, zie bericht Bart Boosman:

Van Bart Boosman:
"Jac moet oppassen dat hij niet te zuidelijk komt, omdat hij daar stroom tegen heeft ipv stroom mee vlak onder de kust. Ook het laatste stuk, tussen nova scotia en New England, kan hij beter boven de Georges bank langs varen. Er dwars overheen (zoals ik 4 jaar geleden) of onderlangs geeft meer dan een knoop stroom tegen!"
Lett vaart inderdaad naar de kust toe op het moment, dank Bart!

Dank ook voor je update over www.purematching.com Sandra, heel welkom en erg leuk om te lezen. Sandra is mijn businesspartner in het opzetten van een online één op één matchingstool waarmee je vooraan in het selectieproces kunt zien of er een klik te verwachten valt tussen manager en kandidaat. Sandra heeft nogal een laesie partner aan me momenteel, ik ben het laatste half jaar alleenmaar op reis zo ongeveer, but I wll be back met een oceaan aan energie:-).

En Hi Paulina, ga ik je nog ontmoeten in Newport? Hoe ver is dat voor je? Te ver denk ik hè? Steve en Aniek zitten dichterbij. Nou ja, ik ben er van 20 tot 25 juni oid (geëmigreerde tak van de familie, zie je niet dagelijks).

Pa en ma vd Zijpp suggereren het volgende: "het is beter om niet alleen paracetamol te slikken als je pijn krijgt, maar om een paracetamol-basis in je bloed te krijgen als standaardnivo". Hmmmm, net als met alcohol, ja dat herken ik, ga ik doen, dank voor de tip:-)

Bas, avondje Jazzbar NY klinkt me als muziek in de oren, zolang die bar geen tegenwind heeft vind ik alles best:-).

Tot slot: Wie 40 jaar geleden bedacht heeft dat het leuk is om een zeilwedstrijdje te organiseren van 3500 mijl tegen de wind en stroom in moet volledig ontoerekeningsvatbaar geweest zijn. Maar wie zich daar 40 jaar later nog steeds oor inschrijft ook!

Nou moet ik nog poepen ook en ik vaar over de verkeerde boeg, spoelt de plee niet door, kak, of nee, juist niet, aaaaaaargh, tot 1600 wachten, nou ja, dit gaat nergens meer over. Ik ga es kijken of ik een ontbijtje klaar kan maken in deze kermisattractie:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten