vrijdag 21 juni 2013

Update vanuit Newport

Het is nu ruim twee dagen geleden dat ik gefinished ben als ik het wel heb. Het ontvangst hier is overweldigend, evenals al jullie felicitatiemails, echt geweldig.

Newport is een plaats van weelde, alles is even netjes, pittoresk en georganiseerd. Ze weten wat genieten is hier en dat doen ze in volle teugen. De mensen zijn super vriendelijk en attent, de club is waanzinnig en het is heerlijk om te kletsen, eten en borrelen met medezeilers en hun vrouwen voor zover die er zijn. De hoeveelheid personeel dat hier op de club rondloopt kunnen ze zelfs in de Royal Western nog wat van leren:-) maar dat verklaart ook de 150 USD per nacht die je hier voor een 30 footer aan liggeld mag betalen. Gelukkig liggen OSTAR zeilers de eerste nachten op kosten van de club en krijgen later een gereduceerd tarief.

Gisteren is Jonathan binnengekomen met zijn Jerobeam. Aardige gozer die met zijn standaardboot een geweldige prestatie geleverd heeft. Op mijn vraag of de boot stijf genoeg was kreeg ik het volgend antwoord: No! In het begin van de race kreeg hij 10 liter water per uur binnen via de kielbouten. Later heeft hij zijn achterstagspanner wat losser gezet en stopte het lekken,...., hij heeft die boot dus zo krom als een hoepel getrokken:-) maar hij is er safe and sound en nog snel ook.

Eergisteren met Nico en Myrna Budel gegeten, schatten, bijzondere mensen met een missie, Nico is nu 74 en hij heeft zich alweer ingeschreven voor de volgende global oceaan race en hij vaart echt op een beest van een boot, dat is niet velen gegund, zet hem op Nico!

Gisteren met zijn allen gegeten in de Fastnet bar in Newport. Gezellig, kort filmpje vind je bij de video's op deze site.

Vanmorgen na het douchen haalde ik een hand door mijn haar en zag voor het eerst de binnenkant van mijn onderarm. Daar blijkt een blauwe plek op de te zitten van ongeveer 10 bij 10 cm, hmmmmm, touch even naar laten kijken? Verder voel ik me prima voor iemand die net wakker is en gisteren 6 pints Guinness naar binnengekregen heeft.

Zometeen lekker varen, ik heb wat mensen uitgenodigd om hier een day sail door de baai te maken, wort gezellig druk, ben nu een broodje voor ze aan het bakken, krijgen ze lekkere gebakken eieren met spek van Ko straks:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten