zondag 21 juli 2013

stuiteren deel 2

zo. Het begint hier redelijk uit te stuiteren. Afgelopen 48 uur hebben het hoofdprogramma van de Atlantische wasmachine gezien. Ik heb wat aannames/ideeen die ik had over zeilen op de atlantic kunnen toetsen, te weten:
- op de atlantic heb je het merendeel van de tijd van die mooie oceaan golven. Not true. Als je dat ooit ergens leest in de folder, don't buy it! We hebben tot nu toe alleen maar flinke kruiszeeen gehad, waar wij (douwe, ik en de boot vooral) gestoord van kunnen raken....
- alles wat je niet goed vast zet, gaat echt vliegen. Of je het nu zelf bent of het boot inventaris het gaat door de lucht! (Een volgende keer neem ik zo'n kite surf helm mee zodat ik die kan opzetten als in bed lig en door de boot loop. Ben nu nog bezig de olijfolie op te ruimen (fles ging zelfs vanuit de bak vliegen... Gelukkig zit het niet door heel de boot, anders geen tijd voor update schrijven)
- na regen komt altijd weer zonneschijn. Gisteren kwam het lagedruk gebied, wat ons nu goed op weg helpt naar europa , langzaam opzetten en bleek de kern iets te zuiden van ons langs te komen. Douwe en ik wisten dat niet (de gribs gaven aan dat het ten noorden zou komen...) . Met enig hulp van Henk Boersma (dank je wel!!) zijn we daar netjes uitgekomen. Echter hebben we wel eerst 'the mother of all showers' gehad (nog nooit zo'n dikke regenbui gehad voor zo lang) en na de regen een geweldig mooie ondergaande zon.

Omstandigheden nu (21 juli1310 utc) 13 knopen wind uit het noorden, onze koers 90 graden en snelheid rond de 7 knopen
Positie
Lat 50'12,5 N
Long 28'17,7 W

Ok, moet verder aan de schoonmaak,

Ciao for now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten